gri işaretli ve ela gözlü gri kedi)

Kedilerde Solunum Yolu Belirtileri (Nefes Darlığı ve Öksürük)

• İştahsızlık
  • Yüksek ateş
  • Sarılık
  • Kas İltihabı (Myozit)
  • Nörolojik sorunlar
  • Görme problemleri,

bulguları gözlendiğinde, Toxoplasma enfeksiyonu olasılıklar arasında yer alabilir.

Ayrıca, evcil hayvan sahibi olan bir kişinin hamilelik planı varsa, kedide Toxoplasma kontrolü yapmak önemlidir. Kadınlarda her yıl 500-1000 doğum vakasından birinde toxoplasmosis görülebilir. Hamile kadınlar için en büyük risk, enfeksiyonun gebeliğin ilk altı ayında oluşmasıdır. Bu durum düşüklere veya doğumsal anormalliklere neden olabilir.

Toxoplasma gondii, zorunlu bir hücre içi protozoan parazittir. Bu parazit insanları ve birçok hayvan türünü enfekte ederek yayılma gösterir.

Toxoplasma gondii, taşınabilir, bradizoit ve sporozoit adı verilen üç farklı yaşam formuna sahip bir doku protozoonudur. Taşınabilir form, parazitin hızla bölünen şeklidir ve kanda ve lenf dolaşımında bulunur.

Hücreler tahrip olana kadar çoğalır ve dokulara enfeksiyon yayılır. Enfekte dokudaki enflamasyon, klinik belirtilerin ortaya çıkmasına neden olur. Vücut bölünmeye devam ettikçe, zamanla oluşan bağışıklık tepkisi, doku kistlerinin oluşmasına neden olur. Bu kistler, yavaşça çoğalan bradizoitleri içerir.

toksoplazma blogu için bir kedi görseli

Toksoplazma Nasıl Bulaşır?

Toksoplazma gondili yaşam evresini sadece kedilerde tamamlar. Yani kedilerde üç yaşam formunu da barındırabilir. Kediler dışkıları ile sprozoitleri saçarlar ve enfeksiyonun yayılmasında kilit rol oynarlar.

Toxoplazma hastalığının bulaşması ise transplesantal yol ile veya dışkı bulaşmış sular ile olmaktadır.